24 Nisan 2013 Çarşamba

"Şekilde kaç tane kare vardır?" tarzı kombinasyon soruları...

Çoğumuzun kabusu şekilli kombinasyon soruları. Basitten başlayalım.


Örneğin 1 birimlik kareler için bu işlemi yapalım... Bir tarafta 3 kenar oluşturulabilir, diğer tarafta ise 4... Böylece 1 birimlik kareler için 3*4 tane kare oluşmuş oldu...


İki birimlik kareler için ise, bir tarafta 2, diğer tarafta 3 kenar oluşturabiliriz...

Bu böyle 3 birimlik kareye kadar gider...

Sonuç ise,

3*4+2*3+1*2=20 eder.

Gelelim biraz daha zor sorulara....(Resmi büyütmek için resmin üzerine tıklayın)




6 yorum:

  1. Kare sorusu gayet güzel açıklanmış ama, zor olanların açıklaması eksik kalmış biraz.. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çember de kirişli üçgen sorusu 34 degilmi

    YanıtlaSil
  3. ya ben anlamadım ya nasıl yanı 2 birimlik kare için bir tarafta 3 bir tarafta 2 kenar var ben anlamadmkı ıkı bırımlık kare yanı bır tarafı 2 birim olan kre yapmak ıstedgmde benım gordugum bir tarafta sadece bır tane dıger taraftan 2 tane cıkıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdi iki birimlik kare icin ust taraftaki 4 birime odaklan.. birimlere a,b,c,d diyelim.. a ve b, b ve c, c ve d iki birimlik kenarlari olusturur.. sutun tarafindakilere de abc dersen a ve b, b ve c olmak uzere iki birimlik 2 tane kenar ortaya cikar..

      Sil
  4. ya ben anlamadım ya nasıl yanı 2 birimlik kare için bir tarafta 3 bir tarafta 2 kenar var ben anlamadmkı ıkı bırımlık kare yanı bır tarafı 2 birim olan kre yapmak ıstedgmde benım gordugum bir tarafta sadece bır tane dıger taraftan 2 tane cıkıyo

    YanıtlaSil
  5. Yamuk sorusu yanlis cevap 90 olmali (4! / (4-2)! * 2!) * (6! / (6-2)! * 2!) =90

    YanıtlaSil