17 Nisan 2013 Çarşamba

KPSS değişti! Kısaca güncellenmiş KPSS içeriği ve alıntı bir yorum...

KPSS Yeni Soru Dağılımları
GENEL YETENEK
Matematik 30 soru
Türkçe 30 soru
GENEL KÜLTÜR
Tarih 27 soru
İslam ve islamiyet öncesi 3 soru
Osmanlı devleti 9 soru
Atatürk ilke ve inkılapları 12 soru
Çağdaş türkk ve dünya 3 soru
Coğrafya 18 soru
Fiziki coğrafya 7 soru
Beşeri coğrafya 3 soru

Türkiye ekonomisinden 8 soru
Vatandaşlık 15 soru
Kamu hukuku 3 soru
İdare hukuku 3 soru
Anayasa 3 soru
Güncel olaylar 6 soru
EĞİTİM BİLİMLERİ
Öğrenme psikolojisi 16 soru
Öğretim yöntem ve teknikleri 24 soru
Ölçme ve değerlendirme 12 soru
Rehberlik 12 soru
Gelişim Psikolojisi 12 soru
Program Geliştirme 4 soru


KPSS deki sorulara kaynaklık eden ders içeriği değişti, durumu en iyi özetleyen yorumu alıntı yaptım
1- Türkçe sorularında eski uygulamada,sözcük bilgisi ve okuduğunu anlama adlı iki başlık vardı;şimdi''bunun yerine sözel muhakeme'' denilmiş,dilbilgisi duruyor,ama yazım kuralları diye ayrı bir başlık ayrıca açılmış,kısaca türkçe ales+dilbilgisi+yazım olcak buda aşırı süre demek.
2- Matematikte eski uygulamada ayrı ayrı konu başlıkları vardı şimdi yok tamamen,sayısal muhakeme denilmiş yani tamamen ales

3- Tarihte:osmanlı %15 e çıkmış,çağdaş türk tarhi eklenmiş yüzde 5 olmuş,eski türk devletleri yüzde 5 duruyor,atatürk ilke
ve ınkılaplar yüzde 20 ye çıkmış, ama ulusal kurtuluş savaşı yok

4-  En büyük değişiklerden biri coğrafyada,fiziki coğrafya ;yüzde 5 ten 12 ye çıkmış zor olacak,ekonomik coğrafya yüzde 20 den 13 e düşmüş .

5- Eğitim bilimlerinde,zaten varolan ama ayrı başlık halinde olmayan sınıf yönetimi ayrıca belirtilmiş,yine öğretim materyalleri ayrıca belirtilmiş oranları yüzde 5,gelişim yüzde 15 e çıkmış,öğrenme ve öğretim teknikleri yüzde 5 düşmüş.
NOT: KPSS bağıl değerlendirmenin uygulandığı bir sınav olup bu değişiklikler herkes için geçerli. Çalışmaya devam ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder